woensdag 11 december 2013

water naar de zee dragen

zo ervaar ik het huishouden. Hoe komt het toch dat het bij andere mensen altijd opgeruimd en schoon is? Als ik de kamer heb opgeruimd zie je daar 's avonds al helemaal niks meer van. Ik volg al jaren "het gezellige huishoudclubje" van Marianneke. Ik heb lijsten op de keukendeur gehad met voor iedere dag een huishoudtaak die ik qua taken altijd wel verdeelde over de dagen die ik tot mijn beschikking had. Na een lange werkdag ga ik niet nog eens de ramen van binnen en van buiten lappen, maar de lichtschakelaars en deurknoppen afnemen dat kan dan weer wel (alhoewel...). Maar voor mij wel een handig hulpmiddel want ik woon met 3 enorme rommelkonten samen en dan zie je door de bomen het bos niet meer en zo'n huishoudlijst is voor mij dan een prima kapmes. Marianneke heeft nog veel meer clubjes. Gisteren ontdekte ik deze: http://hulpinhethuishouden.clubs.nl/ Werkt eigenlijk hetzelfde maar net even anders. Veranderen van spijs doet eten. Maar ook nu de taken aanpassen aan de dag. Gisteren stond koelkast en diepvries schoonmaken op het programma, na een dag voor de klas staan en vergaderen heb je daar geen zin in. Dus heb ik dat vanochtend gedaan en klaar! En  op het programma voor vandaag staat stofzuigen en dweilen onder de koelkast en laten wij nou een inbouw hebben. Dus dat kwam weer mooi uit.
De koelkast is klaar voor alle feestdagen, want behalve kerst en oud en nieuw vieren we hier ook een verjaardag van een meisje dat alweer 8 wordt en ook nog eens vlak voor haar verjaardag mag afzwemmen. Dat vraagt om zelfgebakken taart!