zaterdag 11 januari 2020

Energie verdelen en sew a UFO.

Deze week stond in het teken van energie verdelen en dat zal de komende tijd ook wel zo blijven. Eind oktober werd ik opgeschrikt door een gecompliceerde blindedarmontsteking. Dat is goed afgelopen maar het herstel duurde lang. En de energie is nog niet helemaal terug. Maar ik ben wel weer voor het eerst gaan werken. Er hingen slingers van de kinderen, er kwamen bloemen van de ouders. Zo lief en hartverwarmend. Maar van de bedrijfsarts mag ik nog even zo snel mogelijk na schooltijd naar huis om weer uit te rusten. En dat is maar wat nodig. De dagen dat ik niet werk probeer ik in de ochtenduren te studeren. Er komen tentamens en deadlines aan. Maar ook hier word ik geholpen, ik heb van de examencommissie een aantal verlengingen gekregen.
De spaarzame uurtjes die overblijven gaan ten eerste naar de kinderen en daarnaast naar mijn knutselwerk. Iedere dag een randje haken aan de temperatuurdeken. De bollen katoen die bij de vrieskou horen blijven in de wikkels. Het is voorlopig een zachte winter. De naaichallenge was ook een eenvoudige deze week. Naai een UFO. Ja die heb ik zat. Ik nam de eenvoudigste, T-shirt waar alleen de mouwtjes nog maar in hoefden. 
Terwijl ik internet aan het afstruinen was naar leuke stofjes leerde ik ook een nieuwe naam: French Terry. Die bleek ik dus al driekwart jaar in huis te hebben. Een tricot met een heerlijke zachte achterkant, gekocht op de lapjesmarkt van Utrecht. Ik denk dat dat shirtje wel aangenaam dragen zal zijn.
Fijn weekend!