vrijdag 7 mei 2021

Minimaliseren kun je leren, jaja

 Je kunt het leren maar of het werkt. In mijn huis heerst de vloek van Hermelien, alles wat je aanraakt vermeerdert. Vandaag heb ik het vlierinkje aangepakt. Een lastige plek in huis, door de vorige bewoners gemaakt. En iedere keer als wij een nieuwe verwarmingsketel kochten (2 keer in 25 jaar) moesten de installateurs een stukje van het vlierinkje afzagen en er ging zelfs een stuk draagbalk weg 😲 Dat laatste had ik niet eens meteen in de gaten, naast de ketel hebben we boekenplanken en die "handigerds" hadden een stel boeken zo gestapeld dat ze de boel daar stutten. Mijn hemel! Ik ben wel handig maar niet in bouwzaken dus ik heb dat nooit kunnen verbeteren. Staat nu wel op mijn lijst voor als de lijst vol genoeg is om een klusjesman in te huren. Het zwaartepunt zit nu aan 1 kant waar de draagbalken nog wel goed zijn. Er ligt nu lichter spul op. Voornamelijk poppenspul van Kirsten daar kunnen we nog geen afstand van doen. Wat wel weggaat zijn de laatste babyspullen. Dat hoef ik zelfs niet voor eventuele kleinkinderen te bewaren want het heeft duidelijk toch wat liggen te verstoffen daar bovenin de nok. Het stookhok is het zoldertje waar de ketel dan daadwerkelijk aan de muur hangt. Daar heb ik altijd een wasrekje staan en dat droogt daar altijd heerlijk snel. Maar het is ook makkelijk daar even snel dit en dat onder te gooien. Dat is nu allemaal weg. Huppakee. 

De maan, ach ja, het onderstel van een multifunctioneel auto/schommel ooit als kraamcadeau gekregen van de schoolraad van mijn eerste werk. En de Maxicosi 👶

campingstoeltjes, zwaar!!! Zijn al 30 jaar oud en we gebruiken ze sinds die ene kampeervakantie in Frankrijk nooit meer 😎

Badspeelgoed, ik dacht dat het al weg was.

En ja zo gaat dat op vlierinkjes, ik dacht dat het al weg was.



There is nothing either good or bad, but thinking makes it so.

William Shakespeare