maandag 29 augustus 2022

Drie keer is scheepsrecht

 De zomervakantie is voorbij en dat is te zien in huis. Had ik het de laatste tijd aardig onder controle het is nu duidelijk dat er gekampeerd is zowel met de grote als met de kleine uitrusting. En dat ik een half jaar twee huishoudens draaide (die van mijn moeder erbij) heeft z'n sporen ook nagelaten. We gaan weer eens opruimen. Kastje per dag, laatje per dag, uurtje per dag. Het is me om het even, ik begin met de zones die me aanvallen. Gisteren ben ik op zolder begonnen, ik moest wat studieboeken hebben voor het nieuwe semester en om bij de boekenkast te komen moest ik wat UFO's opzij zetten. Een ervan is naar beneden gegaan en ga ik uithalen en opnieuw beginnen. Het gaat om een wollen trui. Ik heb getwijfeld of ik de wol niet meteen naar de kringloop zou brengen want ik ben twee keer aan die trui begonnen maar ik geef hem nog een derde kans, want het is wel hele goede wol. Drie keer is scheepsrecht.

Vandaag had ik mijn eerste colleges van het tweede masterjaar online, dus dat scheelde reistijd. De treinen staken in het midden van het land en we hebben al eerder geleerd dat lessen prima online kunnen. Dus verder opruimen. Ik heb de legplanken van mijn kledingkast aangepakt, dat zijn 5 planken. Alles, echt alles lag door elkaar. Ik heb nu twee vuilniszakken klaarstaan voor de kledingbak en een halve voor de kliko. En de stapels zijn weer gesorteerd en netjes. Morgen ga ik werken eens kijken of ik 's avonds nog een beetje puf heb voor een hoekje ofzo in huis.

Op naald 10, je zou toch zeggen dat moet toch lukken ;-)

Wetenschap is georganiseerde kennis. Wijsheid is georganiseerd leven.
~Immanuel Kant~