zaterdag 1 oktober 2011

wat zullen we nou krijgen?

De buitenzwembaden sluiten meestal hun deuren aan het eind van de laatste dag van september. Maar omdat het eindelijk zomers weer is maken dit jaar de meeste zwembaden een uitzondering en blijven nog een weekendje open. Niks aan de hand, gewoon leuk. Bij het boodschappen doen zag ik mensen met ijsjes naar huis gaan. Ik weer even terug de AH in om ook ijsjes te halen voor het warme weekend. Niks aan de hand, gewoon lekker. Ik heb vorige week de bloembollen in de potten gestopt en dat de blauwdruifjes nu al blaadjes maken is niet bijzonder. Niks aan de hand, gewoon normaal.


 Maar.........................wat is dit?

De hyacinten gaan bloeien. Niks aan de hand......of toch wel?
Vogels leggen eieren, Sjaan heeft sinds vorige week weer kippenkuikens, ooievaars blijven overwinteren, of deden ze dat altijd al? Dit gaan we even uitzoeken.

En leergierig als ik ben heb ik alles meteen opgezocht. De ooievaar overwintert in Afrika, en als hij al in Europa overwintert dan nog altijd in de zuidelijke streken. Hyacinten bloeien toch echt in het voorjaar volgens wiki, heel vroeg weliswaar maar  het is nu toch echt geen vroeg voorjaar, eerder een zeer late zomer. En dan die kippen, het komt voor maar het is niet gebruikelijk.Tjonge. Wat zullen we van de winter gaan beleven?