zondag 4 februari 2018

#3 sew something to make sewing easier.

Iets om het naaien makkelijker te maken. Ik had al eerder op Pinterest ideeën verzameld voor de naaimachine zelf. Hoezen, kleedjes voor eronder met vakjes voor fournituren, speldenkussens. Ik zag zelfs een antislipmatje voor het voetpedaal. Eigenlijk wilde ik dat laatste maken, maar die blijft nog even op een wensenlijstje staan. Ik heb al wel een stukje antislip gehaald bij de Action, dus als ik wil kan ik zo beginnen. Het is uiteindelijk een hoes geworden. Want de oorspronkelijke hoes was kapot en weggegooid. En wat maakt dat nou makkelijk aan het naaien? Want dat was toch de opdracht. Nou ben ik toch altijd al makkelijk geweest in het verzinnen van een twist of de situatie om te draaien. De hoes houdt het stof tegen toch? Daar is hij voor. En als er geen stof in de machine zit naait hij beter. Oké, ik vind 'm goed! 😄

Wel, ik heb bij de Zeeman een goedkoop tafelzeiltje gehaald. Maar de volgende keer zou ik een veel steviger zeiltje willen hebben, het flubbert wel een beetje. Ik heb de naaimachine gemeten en ik ben weer eens veel te royaal geweest. Een maatje kleiner was beter geweest. Maar ik kan hem nu wel makkelijker met hoes en al optillen. Het handvat zit ingezonken aan de achterkant van de machine. De originele hoes was ook wat aan de royale kant. Deze zal heus ook weer slijten en dan weet ik wat me te doen staat. Ik weet dat er naaisters zijn die dit veel netter oplossen door bijvoorbeeld gewoon weer opnieuw te beginnen. Geloof me, dat doe ik ook wel eens. Vooral als ik iets voor iemand anders maak. Ik heb bijvoorbeeld het volgende project ook al af, sew something for a boy, en ja, daar ben ik wel weer van voor af aan begonnen. Maar daar hoor je een volgende keer meer over.
Terug naar de naaimachinecover. Als je een tutorial wil lezen moet je hier maar eens kijken, zij heeft een hoes gemaakt zoals ik die eigenlijk zou willen. Als ik weer eens een geschikte stof dan wel zeil vind dan begin ik weer opnieuw. Voorlopig zit mijn machine veilig tegen stof in een zeiltje met hartjes. Ik heb zelfs aan de zijkant een vak gemaakt voor het pedaal en de stekker.

Op naar het volgende project!