zaterdag 2 januari 2021

2021

 

Geen vuurwerk toch vuurwerk. We hebben een groot deel van oudejaarsnacht bij mijn moeder doorgebracht. Ook dit jaar haalde haar dorp het landelijke nieuws omdat er ingrijpen van de ME nodig was. Het blijft een bijzondere ervaring, ondanks de maatregelen van dit bijzondere jaar. Ik start met oude goede gewoontes. Ik heb me aangemeld bij de wandelchallenge van Wanda wandelt. Ik zag haar oproep op instagram. Elke dag krijg ik een mailtje met een wandelopdracht en en extra opdracht. Die extra opdrachten richten zich vooral op gezond eten. Ik besluit met het lichtste programma mee te doen, je kan de eerste dag kiezen uit een half uur, een heel uur en 10 km wandelen. Ik begin met het halve uur en de tweede dag moet je de helft ervan lopen, nou dat is gauw uitgerekend :-)
Boomhutten komen tevoorschijn in de winter

de wandelchallenge begin ik in het dichtstbijzijnde park

Een passant verheugt zich op sneeuw want dan is het hier nog veel mooier.


Mijn andere oude goede gewoonte is opruimen. Ik pak het 365 programma weer op. Iedere dag een plank, een kastje, een lade, een doos, etc. opruimen en schoonmaken. Ik ben maar met de badkamer begonnen, dat is het makkelijkst. Ik had wel 3 afvalzakken (maatje pedaalemmer) vol om weg te gooien. Toch gek hoe snel je teveel aan zonnebrandcreme hebt die ook nog flink over de datum is. De testers van rituals liggen bij de douche klaar voor morgenochtend. Daar heb ik wel zin in.
Ons badkamermeubel waar heel wat uit kon en nu lekker opgefrist is.

Wat doen jullie met lege parfumflesjes?

Een reistasje gekregen van Sinterklaas komt nu goed van pas, zit vol met kleine conditionerflesjes van de haarkleuring.