zondag 26 augustus 2012

bijbel gered

Het is weer boekenkafttijd. Dinsdag wordt de puber weer op school verwacht en de doos met boeken staat al anderhalve week in de gang te wachten. Vandaag moet het dan toch.


Gelijk de rest van de spullen uitgezocht en daar kwamen we een schoolbijbel tegen. Jammer dat ik geen foto van ervoor heb gemaakt. De kaft en de rug lagen er helemaal af. En dan had ik gelijk willen vragen hoe oud denk je dat deze bijbel is? Ik heb eens een juf bij het afscheid van groep 8 horen zeggen, zorg dat de bijbel als je oud bent er gebruikt uit ziet. Nou, die puber van mij is flink van tussen gegaan. Na 1 jaar is de bijbel al bijna onbruikbaar. En is dat omdat hij zo z'n best doet op school? Eerlijk gezegd komt dat omdat het boek enorme slijt in de schooltas. Affijn, ik heb van alles uit de kast gehaald om het boek te redden. Ik ben benieuwd hoe het er over een jaar uitziet en of het het eindexamen wel haalt.

Met boeklon, lijm, kaftpapier en tape, alsjeblieft.