zaterdag 27 september 2014

lapjesmarkt en het raadsel van de digitale camera

En dan zullen we met dat laatste beginnen. Ik kan mijn digitale camera nergens vinden. In geen enkel hoekje of tas. Tja,  ik vertelde de vorige keer dat ik weer analoog aan het fotograferen ben dan zul je nu zeggen, Ja, nou en? Nou ik maak nog wel digitale foto's voor bijvoorbeeld Marktplaats of de Nieuwsbrief van school of voor mijn blog. Ik had er van de week mijn zelfgemaakte perentaart mee gefotografeerd, dus toen had ik hem nog. Maar nu kan ik die foto's niet laten zien. Dan laat ik het recept ook maar even zitten totdat het toestel weer boven water is.
Vandaag ben ik naar de Lapjesmarkt in Utrecht gefietst, de oudste markt van Nederland. Ik had vorige week al willen gaan, maar een griep verkoudheid hield me thuis. Nee, ik was echt wel ziek. Gelukkig ging het deze week weer goed. Het was vanochtend ook ineens weer prachtig weer, ik deed zelfs op de heenweg al mijn jas uit. Op de markt miste ik mijn tent. Nou zijn er zoveel tenten hoe kun je er dan een missen? Ja, dat kan, want ik vind de tenten wel allemaal erg uitgesproken en dat maakt deze markt zo ontzettend leuk, je hebt allerlei smaken. Ik ben gezwicht voor de allergoedkoopste. Ze zijn ook best mooi. Het zijn geen hele grote lappen maar ze zijn wel groot genoeg voor mijn projecten. Ik heb 5 lappen gekocht samen voor €16,00. En daar ga ik drie rokken van maken. Een voor mezelf en 2 voor de kleine meid. In de zomervakantie zag ik hele leuke rokjes bij H&M van laagjes tule maar ze gingen niet verder dan maat 128. En mijn meisje heeft toch echt al 140/146. In de laatste Knippie kwam ik een heel eenvoudig patroon tegen van een rok met twee laagjes, die ligt overigens al twee weken onder de naaimachine te wachten tot ik er mee verder ga, en met dat patroon kun je heel eenvoudig ook 3 laagjes verwerken.
Deze foto heb ik met mijn telefoon gemaakt. Toch nog iets digitaals, maar deze kleuren zijn niet waarheidsgetrouw. Het is wel roze maar niet knalroze. De volgorde klopt wel. Als de rok klaar is zal ik hem met daglicht nog eens op de foto zetten en wie weet met de echte camera. Bij Albert Hein was de lampionplant te verkrijgen. Ik probeer die al twee jaar in de tuin in te krijgen maar tevergeefs. Nu staan ze mooi  op de vaas. En ook niet zo feloranje als op de foto, maar mooier. Oké digitale camera, kom maar tevoorschijn, ik ga je niet vervangen!

En mijn opruimplan? Ik ben al bijna bij plan Z. Hahaha, ik heb iemand in Australië gevonden. Hij is daar razend populair. Hij geeft je korte opdrachten om iedere dag 10 minuten op te ruimen. Het werkt. En waarom bij hem wel? Volgens mij hypnotiseert hij. Op Facebook heeft hij gevraagd wat we allemaal willen aanpakken. Er werd vooral sentimental stuff geroepen, ja inderdaad, alles waar maar emotionele waarde aanzit! Kijk als dat er niet was, was mijn huis bijna leeg. Ik ben benieuwd of hij daar in januari mee gaat starten. Nieuwsgierig geworden? Kijk hier

Het schijnt ook morgen weer mooi te worden. Lekker even de natuur in er is heel veel te zien!
Fijn weekend!