vrijdag 16 januari 2015

opruimen, lezen dan ook nog een #CAL 2015

Het jaar enthousiast begonnen met twee uitdagingen. Het jaar is twee weken oud en wat is er van terecht gekomen? Ik volg het opruimschema van Peter Walsh. Iedere dag om 12.00 uur staat op Facebook de nieuwe uitdaging. De een is makkelijker dan de ander. Wat is er gelukt? De grote slaapkamer is opgeruimd en stofvrij. Er zijn een aantal boeken weggegaan die ik echt niet meer zal lezen, nu zeker niet want ze liggen al bij de kringloop, Het badkamermeubel is grondig onder handen genomen, daar kwam vooral afval uit (lege flesjes, oude smeersels) maar ook heel veel haarspeldjes en elastiekjes. We hebben zo'n vakjesdoos waar we alles in doen. En iedere ochtend bij het haren doen van onze meid sta ik altijd te zuchten waar de elastiekjes en speldjes blijven. Nou daar dus. Je moet weten dat ons badkamermeubel uit twee hele grote laden bestaat dus daar wordt van alles ingegooid en kleine dingen zakken makkelijk naar beneden.
Nu ben ik bezig met het uitzoeken van de tijdschriften. Daar was ik al mee begonnen maar ik kan dat niet zo snel als Peter wil. Van alle soorten er maar 3 laten liggen. Tja, drie jaargangen lukt me misschien wel maar 3 exemplaren? Moeilijk, moeilijk. 

Uitdaging nummer 2 staat op een laag pitje. Jammer, jammer. Als ik aan het eind van het jaar 50 boeken gelezen wil hebben moet ik toch wel opschieten. Ik was al met een luisterboek van Vincent Bijlo begonnen en ben bijna klaar met een boek over Eenvoudig leven. Maar ja tempo heeft het niet. Voorlopig heb ik geen concerten op zondag dus op zondag maar eens ouderwets rustig gaan lezen.

En toen was daar uitdaging nummer drie. Ik had vorig jaar de crochet along al ontdekt op verschillende blogs maar ik had niet zo'n zin om er midden in te vallen, bovendien had ik al twee dekenprojecten. Maar nu doe ik mee. Het is wel een hit zeg,want er zijn er inmiddels al heel wat soorten en dit weekend start er nog een in Amerika waar ik gisteren op werd gewezen. Afijn, ik doe in ieder geval mee met de Cal 2015. Het wordt een enorme granny. En omdat er wel 2100 gram wol ingaat en ik in een enorme bespaarstand sta heb ik besloten wol van 1 euro een bol te kopen. Ik wou eerst alle restjes gaan verwerken maar dat vond ik toch wel te bont worden. Leuk om te doen. Iedere vrijdag komt er een nieuwe haakopdracht. Ik ben gisteren begonnen en na een avond doorwerken ben ik meteen helemaal bij want vandaag begint week 3. Nieuwsgierig geworden? Ga naar het blog van Tertia: http://terraysleven.blogspot.nl/ ze is ook te volgen op Facebook. Samen met Jolanda heeft ze de deken ontworpen. Het ontwerp van 2014 staat er ook nog op.




Wij gaan dit weekend Driekoningen inhalen. Zeer ongebruikelijk,want we zijn dan 11 dagen te laat. Maar daar nemen we altijd graag de tijd voor en dat hadden we eerder nog niet.
Allemaal een heel fijn weekend!