zaterdag 2 mei 2015

Wat ben je aan het doen?

Dat vraagt Facebook me iedere dag. Het meeste dat ik erop zet gaat over concerten die ik geef of ik plaats een foto van iets in mijn tuin. Maar een waslijst van mijn bezigheden geef ik daar eigenlijk nooit. Dat doe ik op mijn blog wel. Hier heb ik dan ook weer een ander publiek, denk ik. Op Facebook weet ik wie mij volgen en dat is op dit blog een verrassing.
Wel wat heb ik vandaag gedaan? Houd je vast. Ik ben voor de zaterdagmorgen vroeg opgestaan en met onze oudste naar een kingloopwinkel in de Bommelerwaard gegaan. Voornamelijk om spullen weg te brengen. In mijn kleine auto pasten precies 6 bananendozen (achterbank naar beneden) gevuld met allerhande nog bruikbare spullen, vooral boeken en kleren. Zoonlief mag dan altijd in het "techniekhoekje" rondneuzen en vond daar dit keer een stekkertje met een vooralsnog onduidelijke aansluiting. Hij ging uit van hdmi als dat je wat zegt, maar dat bleek het thuis toch niet te zijn. Afijn, hij heeft wel zijn snoerenverzameling weer uitgebreid. Voor dochterlief vond ik twee mappen met paarden erop en voor mezelf een kartonnen map voor al mijn bladmuziek van alle orkesten. Ik doe al heel lang met een rode kartonnen map en die is behoorlijk versleten, maar nergens nog een stevige kartonnen map te verkrijgen. Als het al iets stevigs is dan is het van plastic in de winkel. Maar vandaag vond ik een nog gloednieuwe zwarte kartonnen map bij de kringloop. Dus ook ik weer blij naar huis. Verlost van 6 zware bananendozen en met een heel licht tasje weer naar huis. Na de koffie de auto weer volgeladen maar nu met afval, hopla zo naar de milieustraat. Daarna door voor de wekelijkse boodschappen naar AH. En na de lunch met dochterlief nog even lekker naar de bibliotheek. En aan het eind van de middag mijn haakwerk weer eens opgepakt. De CAL 2015 van Jolanda en Tertia is inmiddels bij week 18 en ik heb even terug geteld, ik ben bij week 12 blijven hangen. Na het eten en de afwas nog even getoeterd, morgen ben ik weer gasthoornist bij een harmonie en mag ik bij een ruïne kasteel spelen. Altijd een pretje. En ik heb net de kroonvlecht bij dochterlief uit mogen proberen.

Hoe gaat het met de Reading Challenge?

A book that takes place in your hometown.
Ineens weer een vaart erin, ik heb verschillende boeken gevonden. Ik heb een boek gelezen dat zich afspeelt in mijn woonplaats. Is geen roman geworden, want die bestaat volgens mij niet. Maar bij ons zijn heel veel archeologische vondsten gedaan en hebben er vroegen nogal wat kastelen en woonsteden gestaan en belangrijke boerderijen en daar is wel het een en ander over geschreven. Kom ik er ook eindelijk achter wat die brede strepen op de weg in het Oude Dorp voorstellen. Ik dacht altijd dat de weg daar wat provisorisch was opgeknapt (schaam je)  blijkt het de afbeelding van de fundering van de Romeinse Villa te zijn die eronder ligt. Wat is lezen toch fijn, zo kom je weer wat te weten.

Boek: "Veel vertier en doortogt" van Otto Wittewaall

Fijn weekend! En kijk eens of er ergens in de buurt een leuke harmonie of fanfare zit te spelen. Ga eens luisteren en geniet!