zondag 28 januari 2018

#1 sew something warm/soft and some study

Januari is bijna ten einde en de vierde challenge loopt vandaag af en ik heb de challenge van week 1 net afgekregen. Verder hangen er nog andere challenges te wachten op een verbetering of een strijkijzertje.
Dat ik voor Grieks ben geslaagd had ik al verteld, dat ik voor Hebreeuws gezakt ben en een hertentamen krijg nog niet. Bij deze dan, maar ik weet sinds 10 minuten dat ik voor Filosofie wel ben geslaagd. Dus morgen met frisse moed aan semester twee beginnen.
Terug naar de sew challenge: Sew something warm/soft. Ik heb een trui gemaakt uit  de serie radarloos van de Knip. Het gaat om de Knip van augustus 2015. Ik heb daar een fleecelap die ik op de plaatselijke markt heb gekocht voor gebruikt. Ik heb het band weggelaten en alle zomen afgewerkt zoals aangegeven op de mouwen in het patroon. Nu ik dit schrijf zie ik dat ik de schouders dan weer niet heb gedaan. Zou ook niet meer kunnen wat mijn borduurgaren is schoon opgegaan. Ik gebruikte steeds 3 draadjes zijde zodat het wat volume kreeg.
Ik hoop later nog wel een challenge binnen de tijd af te krijgen want dat mag ik een foto van mijn creatie eronder hangen op Facebook. Of ik ook meeding naar de prijzen dat weet ik niet want ik zit in Europa en zij in Amerika. Maar toch is het leuk. Je gaat ineens anders naar lapjes kijken. Gisteren ben ik met dochterlief naar de lapjesmarkt in Utrecht geweest en nu was ik aan het zoeken naar geblokte stof en rode stof en iets voor dieren. Want die uitdagingen komen er binnenkort aan.
Met het voorbeeld uit de Knip, augustus 2015

de winkel had geen zwarte borduurzijde op voorraad, zou iedereen hetzelfde aan het maken zijn? Dus koos ik voor zijde met een kleurenverloop. Van lichtgrijs naar zwart.


hier nog zonder festonsteek.
De nieuwe werkweek staat weer te trappelen. Vol met Cito's dochterlief) en andere toetsen, nieuwe colleges(voor mijzelf), solliciteren naar stageplek(zoonlief). Ik hoop dat ik ergens nog een gaatje vind om week 2,3,4 én 5 af te krijgen zodat ik weer helemaal bij ben. Het is eigenlijk op een oor na geveld.
gevonden op het net en zo is het maar net!