dinsdag 30 januari 2018

#2 Sew from the last fabric you've purchased and a very special moon

Bij mij komt een lapje nooit alleen, "o ja, dan wil ik daar ook een meter van" :-)
Dus ik kon bij deze challenge kiezen uit twee stoffen, een stof voor een zeemeerminnenstaart en eentje met de zeemeerminnen zelf. Voor een staart voor dochterlief heb ik te weinig. Ik kocht het stukje ook eigenlijk voor de barbies en bedacht thuis pas dat het ook leuk zou zijn voor haarzelf. En dan lekker gevoerd als deken/slaapzak. Ook pubers vinden dat leuk. Het is voor mij nu ook zoeken, wat is nog leuk om mee te spelen? Ze vertelde mij dat de meiden onder elkaar ook niet meer vragen of ze kunnen spelen, nee, het heet nu "afspraakje maken". Maar de jongens gaan nog wel spelen hoor! O heerlijk. "Maar jij gelukkig stiekem ook nog", denk ik dan. We hebben nog maar pas geleden het speelkeukentje opgeruimd, dat deed pijn. Maar het is wel fijn dat we nu weer meer ruimte in de keuken hebben. We hebben nog wel wat spulletjes voor het pakken. Zo is er nog een restje rood/wit servies met bijbehorend dienblad. Ik denk dat we die eens leuk voor de sier gaan neerzetten.

Terug naar de challenge!!
Ik koos voor de stof met de zeemeerminnen. Ik heb er geen tshirt van gemaakt, ik denk niet dat dochterlief dat op school wil dragen. Ik heb er een zomers hemdje van gemaakt. Kan ze aan op het strand, als nachtgoed op een short of als onderhemd. Het is ruim en lekker zacht. Ik had hem al af, maar ik vertelde al eerder dat er het een en ander op een strijkijzertje lag te wachten. Daar hoorde dit hemdje bij.



Vergeet vanavond en vooral morgenavond niet naar buiten te kijken. Er staat een blauwe, super, bloedmaan aan de lucht. Als ik eraan denk leg ik dat morgenavond uit!