donderdag 14 juli 2011

eindelijk weer op zolder

Buiten stormt, regent en waait het dat het een lieve lust is. En is het ook nog fris. Je zou bijna denken dat het november is. Maar goed dat we deze week thuis gepland hadden en niet met de kleine tent op de camping staan. Ik had gedacht thuis met een goed boek onder de boom te zitten en de kinderen in het opblaasbad. Maar die twee zijn nu legaal met de wii aan het spelen en is Cor aan het klussen en ben ik weer eens na lange tijd aan het schatgraven op zolder. Inmiddels staan er twee grote goed gevulde papieren tassen van de Ikea klaar voor het oud papier, heb ik twee vuilniszakken met onduidelijk restafval, 1 zak voor het Leger des Heils en 1 grote doos met boeken voor mijn favoriete rommelmarkt. En wat blijft er wel? Ah ja, de knutsels en tekeningen van de kinderen. Er zijn er de afgelopen twee dagen alweer heel wat door mijn handen gegaan. Allebei hebben ze een mooie grote doos waarin ik de mooiste dingen bewaar. En voor mezelf heb ik er ook één. Met m'n oude poppen. Toch wel jammer dat die poppen door de jaren heen gewoon aan het vergaan zijn, ze zien er zo gek uit. Maar ik heb ook oude kinderboeken gevonden en, jawel, werkboekjes. ik heb Daniël net voor zitten lezen uit mijn brugklas-Frans-werkschrift. Het handschrift alleen al. En wat dacht je hiervan:
werkboekje van de Zondagsschool

schrift van de zondagsschool waarin we iedere week een plaatje kregen.

Mijn agenda van 4 Havo. Daniël zat met stijgende verbazing naar mijn cijfers te luisteren.