vrijdag 15 juli 2011

HP & J.K. Rowling.

Weer drie boeken uitgelezen. En dat allemaal tussen het schatgraven door. En zelfs in huis gepoetst!
Het Shakespearegeheim is uit. Mooi en spannend. Op stukgelezen.nl wordt het boek zowel bejubeld als afgekraakt, het eerste omdat het spannend geschreven is en de schrijfster zelf veel van haar Shakespearekennis erin heeft verwerkt en het laatste omdat de uitgezette lijnen teveel op de Davinci Code zou lijken en er vertaalfouten in zitten. Poeh, het zou wat, ik vond het een mooi boek. En een boek mag toch wel wat van de sfeer van een ander boek hebben?

Ik heb het laatste deel van Harry Potter eindelijk uit. Ik ben sinds het verschijnen tot 3 keer toe opnieuw begonnen. En waarom? Omdat ik bang was dat het leven na Harry Potter op zou houden. Maar de allerlaatste film kwam eraan en nu moest ik wel. Het was smullen. Hoe krijgt de schrijfster het voor elkaar om allerlei lijnen door te laten lopen of terug te laten komen. En het leven? Dat is gelukkig gewoon door gegaan, kwestie van blijven ademen. Maar de spanning van het volgende deel dat eraan komt zal ik wel missen. Dat doet niemand J.K. Rowling na.

Tussendoor een boek van Marc de Bel gelezen, terwijl ik dacht alles gehad te hebben van deze schrijver, heb ik in de "koffiepauze" Het Superkinddrankje gelezen. Leuk kinderboek.