woensdag 20 juli 2011

laptophoes

Op zolder heb ik weer twee werkplekken. Lekker opgeruimd en schoongemaakt. Met veel ceremonie is de naaimachine weer naar de zolder gebracht en niet om daar opgeslagen te worden, neeeee, daar is mijn (her)nieuw(d)e werkplek. De lockmachine staat er ook te lonken, maar die moet nog even wachten tot iedereen weer naar school is want dat vraagt wat meer concentratie.

Dit is mijn eerste werkstuk gemaakt op zolder. Mag ik even voorstellen? De laptophoes.
Het was even zoeken naar een patroon maar ik heb twee blogs gevonden met een beschrijving (Missy N en sewmamasew) en het blijkt allemaal reuzesimpel te zijn. Als je je maar goed aan de afmetingen van je eigen laptop houdt. En om ook even op te letten, overtuig je zelf er van dat je voor het keren van het werk alle spelden eruit gehaald hebt. Het keren is een hele toer en als je alles netjes op de plek hebt en je voelt tot je schrik een speld dan kun je óf terugkeren en de speld verwijderen en weer opnieuw keren, óf (als je baalt) je maakt met een scherp tornmesje een piepkleine incisie en je pulkt de speld eruit.
Affijn, hij is best leuk en ik hoop ook handig, de laptop is in ieder geval beschermd als hij mee op reis moet.