vrijdag 8 maart 2013

paaseieren breien

Iedere avond een ei breien? Het is in ieder geval wat anders dan een ei leggen. En kippen hebben we niet. Maar iedere avond een ei is toch wel wat veel. Je bent er toch wel even mee bezig. Het gele ei is de eerste, gebreid op 4 naalden, die waar ik vroeger al eens sokken op had gebreid. Ik heb de patronen uit dit boek:


Heel leuk boek en het blijkt eigenlijk reuze mee te vallen. ik had het boek van de kerstballen van deze Noorse mannen ook al eens in huis en bracht hem na 3 weken weer terug naar de bieb met het idee aan mij niet besteed. Maar volgens mij heeft het ook met de "flow" waar je in komt. Helemaal besmet geraakt met Pinterest sluipt mijn huis nog voller met knutselmaterialen. Maar ik gebruik ze nu wel. Ik ga hier geen patroon geven daarvoor moet je naar bieb of misschien beter de boekhandel. Ik wil alleen wel als tip meegeven als je deze patronen gaat breien, bal of ei, neem dan 5 naalden ipv 4. De eieren zijn in 4 panelen verdeeld en als je die over 4 naalden verdeeld en met de 5de breit dan is dat veel makkelijker tellen, je kunt zelfs inbreien en het ziet er nog netter uit. Getuige het blauwe ei.


Oké het heeft niet de kwaliteit als uit het boek van de Noormannen, maar ze fleuren hier wel de boel op.
Morgen maar eens naar het tuincentrum. Het is halvasten en tijd om in de kamer te laten zien dat Pasen er toch echt aan komt.