woensdag 23 oktober 2013

Hoe je van een doorleefde fluitketel weer een bijna nieuwe kunt maken.



Door heel lang te boenen...te boenen....te boenen.....
Om internet kwam ik het volgende advies tegen waarmee je de meest ingebrande vetvlekken kunt verwijderen. Je maakt een papje van groene biotex en koud water en smeert dan de fluitketel helemaal mee en laat dat een 24 uur zo staan. Dan krijg je dus een prachtig kunstvoorwerp en het water voor thee en koffie kook je dan gewoon in een steelpannetje. Dan komt het, dan zou het voldoende zijn om de ketel af te borstelen met water en als er dan nog heel veel restjes zouden zijn dan de behandeling herhalen. Wel, het ging bij net even anders maar laten we het erop houden dat het aan de kleur biotex ligt. Ik heb altijd blauw in huis en geen groen. Ik denk altijd (fout natuurlijk) dat de kleur niet uitmaakt, biotex is biotex. Maar goed omdat ik een andere kleur heb gebruikt dan voorgeschreven moest ik toch nog gaan boenen. Ten eerste was het wasmiddel bikkelhard geworden en dan moest eerst losgeweekt worden. Daarna borstelen en toen bleek dat dat niet ging heb ik toch zo'n stalen zeepsponsje gepakt. Ai!! Doe dat dus niet na!! 
Maar  ik heb wel heel voorzichtig geboend!


 Nou zeg zou zelf, stralend toch! Oké onderaan nog wat randjes, maar geloof me je wilt echt niet weten hoe hij er twee dagen geleden eraan toe was. Om de schoonheidsbehandeling helemaal af te maken natuurlijk nog wel even uitkoken met water en azijn om de kalkrotsen eruit te koken, want wij hebben hier heel hard water. En als het kalk er weer uit is dan kookt het water sneller en is natuurlijk veel lekkerder.

Weer een klus geklaard!