zaterdag 17 mei 2014

Nieuwe bewoners in onze boom.

Na twee, misschien wel drie, weken regen en ook wel fris weer is het nu weer heel anders. Begon ik ruim een week geleden aan de tuin om die eindelijk uit de winterstand te krijgen begon het te hozen dat het niet mooi meer was. En toen heb ik alles maar weer laten liggen. Maar gisteren en vandaag ben ik vrolijk verder gegaan. Ik heb alle moestuinbakken opgefrist en ik heb de volgende groenten en bloemen gezaaid: pompoen, slabonen, pluksla, aardappelen, radijs, bietjes, goudsbloem, zonnebloem en lampionplant. De tomatenplanten heb ik nu een keer gekocht  én als klapper heb ik samen met onze meid een pruimenboom in de voortuin geplant. Ik had een paar weken terug de vlinderstruik gesnoeid en was even bang dat er geen leven meer in zat en dus heb ik besloten een pruim te planten en dan ook de vlinderstruik eruit te halen, maar we zagen de vlinderstruik nu toch uitlopen. Dus heb ik hem toch maar laten staan. We gaan het maar eens aanzien of ze nu ruimte genoeg hebben.



 Gisteren was ik eerst aan het snoeien, ik heb de wilde loten uit de hazelaar gehaald. En terwijl ik bezig was liep er de hele tijd een duif om me heen, te scharrelen tussen het snoeiafval. Hij was duidelijk op zoek naar nestmateriaal en hij liep zo gezellig om me heen, was helemaal niet bang voor mij. En zo waren we samen in de tuin aan het werk, want ik had al gauw in de gaten dat het nest in onze boom gebouwd werd. Vandaag zat er al een duif op het nest, maar sinds het eind van de middag is het angstvallig stil rondom het nest. Ik hoop niet dat er iets gebeurd is. De foto is inderdaad vreselijk onduidelijk, maar het nest is niet te fotograferen.
 En hier mijn moestuintje met op de achtergrond de kastanjebomen, die staan in potten. Op de voorgrond staan aardbeien en lavendel.
 Met vrolijke bloeiers ertussen, gekregen met moederdag.

 De pruimenboom, bijna niet te zien tussen al dat groen, maar hij staat naast de bamboestok.
 En alweer de akelei op de foto, het mooiste hebben we al gehad, maar nu schijnt de zon een keer
Ik heb 7 verschillende kleurschakeringen staan, het blijft een mooie bloem. Ik word ieder jaar stiekem een beetje blij als ik het  blad weer tevoorschijn zie komen.

Zo laat nu de zomer maar komen, de tuin is er klaar voor.