donderdag 14 april 2011

het begin

Je zou het niet zeggen , maar in de puinhoop van mijn zolder zit enige systematiek. Achter het schot staan de kampeerspullen. Ik heb een rijk gevulde boekenkast. Alle foto's liggen bij elkaar. Zo ook alle te kleine kinderkleren onderverdeeld in "nooit wegdoen" en "kan naar de kledingbeurs". Een paar flinke dozen met knutselwerkjes van de kinderen. Dan staan er nog drie dozen, met breiwol en breikatoen, allerlei maten breinaalden, geopende én ongeopende pakketjes met viltpoppen voor de seizoentafel, en heel veel fournituren. Er staat een stellingkast met ariadnes en knips en knippies. Maar het schatgraven gaat beginnen in de lappenmand. Een verzameling van jaren, van de plaatselijke markt, van markten bezocht in de vakantie, maar natuurlijk ook van de Lapjesmarkt in Utrecht.

Zo af en toe maak ik wel wat voor de kinderen en een enkele keer voor mezelf. Maar naar mijn zin doe ik dat veel te weinig. Tijdens het ouderschapsverlof van Daniël zat ik bijna iedere dag achter de naaimachine en maakte ik ook speelkleden en speelgoed. Dat was echt een hele leuke tijd. Waar het daarna toch mis ging......? In ieder geval is het nooit te laat om de draad weer op te pakken. We gaan lekker schatgraven in de lapjes stof!