donderdag 14 april 2011

uitzoeken

Ik wil een keer een lappendeken maken, net als in Het kleine huis op de prairie.
Keus genoeg. Wel lastig om te bedenken wat ik helemaal heel wil laten voor een eventuele jurk. Tja, en als je zo denkt schiet het niet op. Het opruim- en weggooiplan niet, maar ook het maken van een lappendeken niet. Ik vind wat leuke stofjes waar ik voor Daniël en Kirsten al eens speelgoed en kleren heb gemaakt. Dat is leuk! Een groen streepje van een babybroek voor Kirsten, een stippel van een boxkleed voor Daniël en een bloem die ik ook verwerkt heb in een heuse poppentent! Dat was ook een heel project. Zodra het gras weer gras is kunnen we die tent weer opzetten! Maar terug naar de mini quilt. Dit zijn de vondsten van deze dag:


En die bovenste was nog over van een Roodkapje mantel! Alleen de oranje met wit was nog niet eerder gebruikt. En doe je er nog wat groen bij, en na wat knippen krijg je dit: