dinsdag 1 mei 2012

#3

Wat een mazzel hadden we gisteren met het weer. Of zou het weer misschien toch op bestelling kunnen? De hele Koninginnedag droog en zon, het was zelfs warm. Vanochtend werden we al vroeg opgeschrikt door enorme regenval en zwaar onweer. Nadat we weer wat waren bijgekomen en lekker koffie hadden gedronken ging ik aan de slag met mijn 365 dagen project. Vandaag dus dag 3. Tijdens het onweer had ik al bedacht welke kastje vandaag aan de beurt zou zijn. Het kleine grijze kastje in de woonkamer. Eerst bestemd om het huiswerk van Daniël in te bewaren en om er spullen voor de haarverzorging van de kinderen op te bewaren. Vooral 's ochtends lekker makkelijk. maar ook een beetje te makkelijk om er dan maar gelijk van alles in en op te klappen.
Wat te doen? Alles er af en eruit en in een boodschappenkrat. Vervolgens van binnen en van buiten en de vloer eronder stofzuigen. Ik had al bepaald dat de bovenste plank voor de puber en de onderste plank voor de kleuter zou worden. Vervolgens het boodschappenkrat uitzoeken en sorteren. Veel papieren konden zo bij het oud papier. Verder heb ik twee stapeltjes gemaakt met spullen die er niet horen. Mijn eigen administratie gaat naar mijn bureau en met de overige spullen wandel ik door het huis om weer de duplo bij de duplo te doen, leesboeken in de kast, stickers in de knutselbak, etc. En waar het om ging heb ik ook op de twee stapels. De tekeningen en werkjes van de kinderen. Voor allebei had ik al een flinke showmap gekocht bij de Hema en daar zitten nu de tekeningen in. Als ik met de verdere opruimactie nog meer tegenkom aan tekeningen kan het gewoon hierbij.

Et voila: