donderdag 3 mei 2012

kostbare schat gevonden

Oftewel: 5/365
Vandaag begonnen aan de grote kast in de woonkamer. Onderste plank. Ik weet het, een echte huishoudster werkt van boven naar beneden, maar jullie weten, ik ben geen echte huishoudster. Voor mij is het meeste praktisch en vooral logisch te bedenken wat zal daar allemaal uitkomen, waar moet het naar toe en wat kan dan hier na aan de beurt zijn. Volgen we het nog? Ik denk het niet, want jullie willen weten wat voor kostbaars ik heb gevonden. Zoals in de meeste goeie boeken hoor je dat pas aan het eind. Wat hebben we vandaag weggegooid? Veel oud papier. Hè, waarom verbaast ons dat nou niet. En een geheimpje, daar zaten ook telefoongidsen van 2009 bij. Verder vandaag ook een doosje kunnen vullen met prullaria voor de rommelmarkt en er is zelfs wat in de container verdwenen omdat dat domweg kapot was. Wat staat/ligt er dan nu? De telefoongidsen van 2012/2013, hilarisch! Handige routekaarten, vooral die van ons eigen woonplaats. En voorts ben ik vandaag met de kinders naar de Ikea geweest. Een vakantie is namelijk geen vakantie als we niet naar de Ikea zijn geweest. Het opruimen is op de puber overgeslagen en hij wilde wat handige doosjes hebben voor op zijn bureau. Ik heb gelijk handige dozen van een soort stof gekocht die je met een ritsluiting in elkaar moet zetten en dan zit er van voor een soort treklus zodat je die doos makkelijk naar je toe kan trekken. Het was een pakket van drie en zijn nu gevuld met zaken die wel heel, praktisch en nog enigszins modieus zijn. Het gaat hier om kandelaars, kaarsen en schalen.
En dan nu het moment. Ik moest werkelijk een traantje wegpinken, en dat meen ik nu even serieus, want het gaat om een briefje waarvan ik wist dat het er moest zijn, maar waar. Nou tussen de administratie van 2005! Lieve help, leesmoeder, administratie uit 2005? Hoe lang moet je iets eigenlijk bewaren? Goed het doosje met papieren was wat naar achter geraakt, maar het zat daar dan toch maar tussen. Het gaat hier om een liefdesverklaring van mijn zoon, geschreven in 2005 toen hij 7 jaar oud was: Mama, ik houd van je.
En nou niet meer kwijtraken hè?