zondag 17 februari 2013

roodkapje little red riding hood


Vandaag waren we weer aan het opruimen schatgraven. Er is van alles wat in de gang en op de trap lag op z'n plek gelegd (alweer, dit is bij ons echt water naar de zee dragen). Bij het alles op de plek leggen was het de zolderdeur die steeds weer dicht viel. Er bleek een oude grammofoonplatenkoffer achter te zitten de deur steeds terug duwde. In die koffer zitten nog een aantal oude grammofoonplaten van mij van vroeger met kinderliedjes en sprookjes. En een van die plaatjes viel wel het meeste op. De kinderen waren dan ook helemaal verbaasd dat daar geluid uit kwam. Een heel dun flapperend stukje vinyl kwam uit een sprookjesboek.
Het boek van Roodkapje (little red riding hood). Dat was lang geleden. Ik heb het plaatje op de grammofoon gelegd met voor de stevigheid een gewone vinylplaat eronder en ja hoor, hij doet het nog. Een echt hoorspel, made in Holland.
Van een kwaliteit zoals die niet meer wordt gemaakt. Gek eigenlijk dat ik vroeger deze plaat zelf keer op keer draaide (ik wist me de geluiden nog precies zo te herinneren) met in dezelfde leeftijd van mijn dochter nu en dat ik er helemaal niet bang voor was. Terwijl ik me nu afvroeg of het niet veel te eng voor haar was. Ik heb het steeds nagevraagd hoor! Maar nee, ze was niet bang. Toch mal dat ik me daar nu als volwassene druk om maak. Maar het was stiekem toch wel erg leuk om te luisteren.
 


 Schattig toch!?