vrijdag 22 februari 2013

voorjaarsvakantie, wij lusten er wel pap van

De puber wilde naar de stad. Oké zei ik welke stad gaat het dit keer worden? Zwolle was zijn antwoord want daar vond hij een winkel met tweedehands computerspelletjes. En tweedehands is toegestaan tijdens de vasten. Hoe slim. Maar moeder knoopt daar altijd weer een educatief eindje aan, dus hup naar het museum en daar vond ik de keuken zoals ik die wil. Vooral de spoelkeuken.

de spoelkeuken met kledingpers.
De salon

de hal

 Weer eenmaal thuis wacht daar onze kleine meid die een grote doos als onderkomen had gevonden en nam de Donald Duckies die we scoorden in de kringloopwinkel graag in ontvangst.
 En verder hebben we veel geknutseld. Er lagen nog poppenkleertjes geknipt te wachten. Ik moest van de week nodig zeggen dat ik niet graag barbiekleertjes maak en zie hier rechts op de foto, een barbiejurkje. Die zat geknipt en wel in een patronenboekje dus vandaag toch maar in elkaar gezet.
 Op de markt keken ze een beetje gek op dat ik vroeg om ouderwetse drukknoopjes. We hebben ook deze hoor en ze wees op doorzichtige plastic knoopjes. Die worden veel meer verkocht en passen overal bij. Precies, en daarom wil ik de ouderwetse.

En hier dan in vol ornaat. Pop en barbie in hun nieuwe jurken. Voor Barbie toch maar een broek erbij maken.