woensdag 12 januari 2022

On the New York Times bestseller list

 #6 Nooit Meer van Colleen Hoover. Ik heb dit boek als luisterboek "gelezen". Het staat deze week op nummer 1 van de New York Times en de boekengroep die ik op Facebook volg is lyrisch over deze auteur. De schrijfstijl is heel toegankelijk, maar zo hier en daar vind ik het 50-tinten-grijs-gehalte wel hoog. Het thema is gewelddadige relaties en geschreven vanuit eigen ervaring. En wat ik mooi vind in dit verhaal is dat vrouwen erop gewezen wordt dat ze moeten kijken wat ze met hun grenzen doen. Voor de lieve vrede en andere zaken worden die makkelijk verschoven waardoor je voor je het zelf weet makkelijk een slachtoffer kunt worden, zelfs binnen je eigen huwelijk. Ik vond het een ontroerend verhaal. Maar er hadden van mij een aantal plastische stukken best wat bedekter omschreven mogen worden.