dinsdag 4 januari 2022

That you heard about from a co-worker

Dat is nummer 32 van de leeschallenge. Tijdens een presentatie die ik gaf, tipte een mede-student mij dit boek. Dat kan ik goed gebruiken bij een van mijn werkstukken. Het is "Een parel in Gods ogen" van Henri Nouwen. Henri Nouwen was een priester en professor uit de vorige eeuw. Hij heeft veel geschreven. Dit boek schreef hij in opdracht voor een geseculariseerde vriend, met het verzoek om uit te leggen wat de christelijke zingeving is en hoe dat toepasbaar zou zijn voor mensen uit de seculiere hoek. Na afloop vertelde de vriend dat hij het een fijn boek vond maar dat het niet was wat hij ervan verwacht had, in alle eerlijkheid wees hij het af. Nouwen kreeg van andere lezers juist te horen dat het boek zo waardevol was. Het is ook maar net waar je naar op zoek bent denk ik. 

Ik vond het zelf een heel plezierig boek om te lezen. Er zitten inmiddels heel wat post-its in met fragmenten die ik kan gebruiken voor mijn werkstuk. Ik hoop daar morgen aan te beginnen en vandaag mijn laatste paper af te krijgen.



Als we ons leven, hoe onopvallend het ook is, aanvaarden als het leven van Gods geliefde, dan zal het meer vruchten dragen dan we ons ooit kunnen voorstellen ~Henri Nouwen~