zaterdag 1 januari 2022

Part of a series

De zeven zussen 2 - Storm van Lucinda Riley

Dat is nummer 4 van de leeschallenge. Het wordt al een uitdaging op zich om alles te kunnen lezen, dus permitteer ik het mezelf om wel alles door elkaar te lezen. En ik gun mezelf het boek waar ik in 2021 al mee bezig was. Deel 1 van de zussenserie had ik al gelezen en daar is dus deel 2 nu bij gekomen. Met recht een hele serie, uit m'n hoofd gezegd zijn het 7 delen.

Er wordt over gediscusieerd of het bij literatuur of bij chiklit hoort. Het is mij om het even. Ik lees graag en van alles wat. Maar ja over chiklit wordt denigrerend gedaan. Daar trek ik me ook niets van aan. Het is inderdaad makkelijk leesbaar, maar zelfs op de universiteit wordt door hoogleraren gepromoot om makkelijk leesbaar te schrijven. Het is wel zo dat er veel feelgood momenten in zitten, personages kunnen erg meegaand en flexibel zijn. Aan de andere kant heeft de auteur degelijk onderzoek gedaan naar bijvoorbeeld de historische kanten van het verhaal en daar houd ik wel van. 

In deel 1 ging de oudste zus in Brazilië op zoek naar haar roots. Ally in deel 2 gaat naar Noorwegen en voor je het weet zet je zelf de Peer Gynt Suite op van Grieg om er een 3D boek van te boeken. Ik vond het een fijn boek om te lezen.

Afijn, deel 3 staat ook al klaar op de e-reader maar ik ga nu eerst weer andere zaken lezen en luisteren, want luisterboeken tel ik ook mee. Je wordt dan per slot voorgelezen.

Nou, daar kunnen we het jaar 2022 wel mee in, het eerste boek wordt afgevinkt. Nummer 4.


En ze kon nog altijd niet begrijpen waarom dat arme boerenmeisje, Solveig, haar leven had verwoest door op die vreselijke Peer te wachten ~uit: Storm~ .....Nee dat snap ik ook niet ;-)